Uncategorized

TOIMIIKO VERKKOVALMENNUKSET?

 

Markkinoillahan on verkkovalmennuksia pilvin pimein, ja laatukin heittelee laidasta laitaan. Niin kun kaikessa. 

Ajattelin vähä avata miten mun verkkovalmennukset on rakennettu. Tarkoitus ei ole dissata kenenkään muun valmennuksia, enkä todellisuudessa edes tiedä millaisia valmennuksia kenelläkin on, vaikka joistain on itsellänikin kokemusta. Tarkoitukseni ei ole myöskään pitää myyntipuhetta, vaan ennemminkin kertoa ajatuksiani ylipäätään verkkovalmennuksista, ja avata omieni ajatusta enemmän, mikäli oot miettinyt semmoisen tilaamista. Tavoitteena mulla on vaatimattomasti kehittää nämä sellaiseen pisteeseen, että nää olisivat markkinoiden parhaimmistoa. Ensimmäiset versiot on tehty tämän hetken resursseilla, ja näille mennään ainakin jonkin aikaa. Prosessi näiden taustalla on aina tosi iso. Ensimmäisinä valmennuksina mulla on tarjolla käsilläseisontaan kaksi valmennusta, ja liikkuvuuteen yksi. Uusimpana myös kesäkuntoon 2019 valmennus- Summer Fit.

No toimiiko verkkovalmennukset ylipäätään, jos ajatellaan vaikka liikkuvuutta tai käsilläseisontaa? Mielestäni ne toimivat loistavasti, jos ne on rakennettu fiksusti, ja siellä on jotain muutakin taustalla, kun hyvä ja nopea ajatus.

Miksi verkkovalmennukseen?

Koska se on helppo tapa noudattaa selkeää suunnitelmaa tavoitetta kohti. Harvalla tulee tehtyä myöskään tavoitteellisesti töitä taidon oppimisen eteen, ja taitoa vaan testaillaan satunnaisesti, tai puhutaan unelmoiden asiasta. Mikä on järkevä määrä treenata, ja voiko käsien päällä olla muutenkin kuin selkä seinää vasten? Mikäli sulla on toimiva verkkovalmennuspohja, johon on kuvattu jokainen liike alusta loppuun, sekä kerrottu miten treenata ja koska, homma helpottuu huomattavasti. Liikkuvuuden kanssa on vähän sama homma. Vai tuleeko sulla venyteltyä omasta mielestä tarpeeksi? Vaikka istuisit toimistossa passiivisesti kaiket päivät, ja vaikka kuinka sun mielestä liikkuvuuden eteen pitäisi tehdä enemmän duunia?
No harvalla tulee. Valmennuksethan usein perustuvat siihen, että sulla on joku kenelle olla tilivelvollinen, ja joku, joka on miettinyt sun treenit sun puolesta. Harva osaa, tai harvalla on resursseja rakentaa itselleen kovinkaan progressiivista treenisuunnitelmaa vaikkapa käsilläseisontaan, vaikka se kuinka houkuttelisi.
Miten mun valmennukset on rakennettu? 

KÄSSÄRIT:
Kokonaisuudet on rakennettu oman kokemukseni ja oppimani perusteella. Olen tehnyt kässäreitä kolme vuotta, ja kehittynyt niissä lähes nollasta huimalla vauhdilla opiskellen, ja käyden akrobaattien opeissa, ja ennen kaikkea ihastuen koko hommaan. Näissä ei ole absoluuttista oikeaa, ja nämä ovatkin minun kokemukseni, ja tieto taidon pohjalta rakennettuja valmennuksia.
Sinulle on kuvattu siis viikoittain vaihtuvia treenejä kahden kuukauden ajalle, jotka on laitettu kausisuunnitelmaan, tukien nousujohteista kehitystä. Treenejä sinulla on viikkotasolla kahdesta viiteen kertaan. Riippuu viikon intensiteetistä. Näitä käsilläseisonta valmennuksia mulla on kaksi. Matalan kynnyksen valmennus kantaa nimeä KÄSSÄRIT HALTUUN, ja kokeneemman konkarin valmennus on KÄSSÄRIT HALTUUN NEXT LEVEL.
Valmennuksiin on koottu mun parhaat vinkit ja opit, eikä mitään oo jätetty pois. Oon käyttänyt näihin rehellisesti todella paljon aikaa, ja tehnyt niistä niin hyvät, kun pystyin. Suurimman osan liikkeistä oon kuvannut itse, ja toki hyödyntänyt jo olemassa olevia videoita sykkeen valmennustyökalusta (esim kehonpainotreeni).
Pääpiirteittäin ohjelmia on jokaisessa valmennuksessa tämän verran (esimerkki kässärit haltuun valmennuksesta):

Sisältää: 

  • infokirje
  • kausisuunnitelma
  • treeneihin ohjeistus
  • hartioiden liikkuvuus- jota voit tehdä jokaisen treenin yhteydessä
  • liikkuvuus- spesifisti käsilläseisontaa ajatellen
  • CORE treeni- joka on isossa osassa käsilläseisontaa
  • siltavariaatiot+ liikkuvuutta selkään
  • kehonpainotreeni
  • kässärit 1- seinä apuna jalkoja ilmaan
  • kässärit 2- variaatioita seinältä
  • kässärit 3- voimaa/seinän avulla asentoja
  • kässärit 4- haara/kerä/suora seinältä
  • päälläseisonta variaatioineen
  • kehonpainotreeni
  • vahvistavat liikkeet
  • ranteiden vahvistus/ huolto
  • pääsy suljettuun FB ryhmään, jossa voit kysyä treeneistä, tai ihan mistä vaan

SPLITIT POHJAAN:

Mulla on ollut liikkuvuus aina isossa osassa taitoharjoitteluani lapsesta asti, ja uskonkin, että kuvaamillani liikkeillä pääset hujauksessa eteenpäin liikkuvuutesi kanssa. Oma liikkuvuusosaamiseni tulee intohimoisesta perehtymisestä aiheeseen, sekä oman tanssitaustan, ja kilpaurheilun pohjalta.

Liikkuvuusvalmennuksia on markkinoilla myös monen laisia, vaikkakaan suomessa niitä ei taida vielä paljoa ollakaan. Oon rehellisesti hurahtanut tosi pahasti kässäreiden lisäksi äärimmäisen liikkuvuuden tavoitteluun. Oon aina ollut perus notkea, mutta kiinnostavaa on ollut huomata, että esim spagaatit menee kuin meneekin jatkuvasti eteenpäin. Samoin selän liikkuvuus, ja spiraali. Tässä tulee myös yksi tunnustus. Oon aina ollut notkea selästä, ja saanut etuspagut pohjaan vekarasta asti. Spiraalia en kuitenkaan oo saanut ikinä, kunnes palkkasin valmentajan, ja perehdyin itse aiheeseen enemmänkin. Matkaa on enää nyrkin verran maahan, ja palan halusta jakaa mun tekniikoita näihin liittyen eteenpäin. Koska oon rehellisesti näistä aika innoissaan.

Tiesitkö muuten, että parissa kuukaudessa voit saada liikkuvuuttasi eteenpäin huomattavasti, jos oot valmis ottamaan haasteen vastaan.
Tänne ei ole lähtövaatimuksia, ja kaikki harjoitteet voi tehdä liikkuvuuden tasosta riippumatta. Älä siis huolestu ylispagaateista, niitä ohjelma ei sisällä. Ennemminkin tavoitellaan ensin maata 🙂 Huh, kylläpä taas innostuin (lempiaihe)

Noniin, eli isoin haaste liikkuvuudessa tuntuu olevan sen vieminen eteenpäin. Miksei tule venyteltyä? Koska harvalla on siihen suunnitelmaa? Samoin on kässäreiden kanssa. Mikäli sulla on suunnitelma tähän, ja oot jollekin tilivelvollinen. Nämä tulee tehtyä, ja kehitys on varmaa.

 

 

Sulle on merkitty siis kahden kuukauden ajalle (jokaiseen valmennukseen) jokaiselle päivälle jokin tehtävä/ treeni, jonka voit helposti suorittaa seuraamalla sykkeeseen videoitua mallia. Jokaisen valmennuksen voit yhdistää myös omiin treeneihisi, kunhan muistata jättää levolle aikaa (tähän ohjeistus myös tarkemmin valmennuksessa) Kaikki materiaalit saat myös PDF tiedostona itsellesi, jotta voit palata niihin myöhemminkin. 

 

Kenelle verkkovalmennus ei sovi?

Semmoiselle, joka odottaa ihmeitä, eikä ole valmis tekemään treenejä. Jokaisen taidon ja spagaatin takana on jäätävä määrä duunia. Mulla ei oo mitään taikatemppuja näiden oppimiseen. Mulla on antaa sulle kyllä avaimet, mutta en voi tulla tekemään treenejä sun puolesta.

Voiko käsilläseisonnan oppia kuka vaan? Jep.
Jos on valmis tekemään duunia, ja innostumaan aiheesta.

Entäs voiko spagaatin saada kuka vaan? Näin on.
(Ellei sulla ole mitään erityisiä rajoitteita). Kaikkien lonkat ei esim vaan anna periksi spiraaliin. Mikä on hyvä tiedostaa, jos siitä unelmoi. Muista kuitenkin, että munkin tanssi ja luistelutaustan avulla ei saatu spiraalia pohjaan, mutta nyt se on uusien tekniikoiden avulla edennyt huimasti.

 

Kenelle sopii? 

  • Sinulle, joka olet valmis tekemään töitä asian eteen, ja olet innostunut aiheesta.
  • Ymmärrät, että treenit tehdään itsenäisesti.
  • Olet valmis siihen, että tukena ole muuta, kun FB ryhmä.
  • Olet aina halunnut oppia spagaatin, ja saada liikkuvuutta eteenpäin, et vaan ole tiennyt miten. Tai oppia seisomaan käsillä, mutta kaipaat projektiin apua.

 

Mun mielestä nää verkkovalmennukset on tosi huikee mahdollisuus hyödyntää ammattilaisten osaamista todella edulliseen hintaan. Treenit voi tehdä silloin kun sinulle sopii, ja melkein missä vaan. Applikaatio kulkee aina mukana. Voisin kirjoittaa tästä, vaikka kuinka ja paljon, mutta luulen että on aika laittaa piste tälle. 

Mikäli homma hei kiinnostaa, niin kurkkaa verkkovalmennukset

linkin takaa.

Seuraavat startit on 13.5, ja paikkojen myynti on auki.

 

 

 

 

Tsemppiä sun projektiin, ja ihanaa kevättä <3

 

Puss, 

 

 

 

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *